En enda coach (eller coachningstil) kan inte passa alla utmaningar eller typer av kunder. Vi har
utvecklat en steg-för-steg-metod som hjälper dig att förstå hur vi arbetar och avgöra om vårt
tillvägagångssätt passar dig eller din organisation.
Vi gör inga anspråk på att fixa alla utmaningar. Och vi hävdar inte att en enda coach alltid kan
fixa alla utmaningar. Din situation kan kräva en kombination av expertis. Eftersom vårt fokus är
din framgång ger vi dig information som hjälper dig att avgöra vad nästa steg ska vara.
Vi arbetar med transparens, upprepning och prototyper, och vi baserar våra metoder på dessa
värden.
Under den här fasen fokuserar vi på att lära känna dig/din organisation, genomföra noggranna
iakttagelser och ta oss tid att förstå de verkliga utmaningarna. Vi börjar med att initiera mindre
förändringar som sätter igång en resa mot effektiv förändring.
I slutet av månaden utvärderar kunden upplevelsen innan de bestämmer sig för om de vill fortsätta.
I denna fas genomförs större förändringar. Detta genererar vanligtvis positiv stress eftersom
det drar fram djupare utmaningar i ljuset. Under den här tiden ger vi individen/medarbetarna i
organisationen möjlighet att ta sig an större ledarroller och prova på lösningar – allt inom en
stödjande coachningmiljö.
I slutet av första kvartalet uppmuntrar vi kunden att utvärdera upplevelsen innan de
bestämmer sig för om de vill fortsätta.
Det tar 6 till 8 månader för en individ/ett team att nå en högpresterande fas. I det här skedet är
vår roll att hjälpa till att skapa ett kundfokuserat förhållningssätt, och ge den uppmärksamhet
som individer behöver för att tillföra verkligt värde till sitt företag.
När vi kommit så här långt har många kunder de verktyg de behöver för att fortsätta på egen
hand, medan andra inser att de har ytterligare behov som gynnas av en fortsatt
coachningrelation.